torsdag 29. november 2007

Undervisningsplanlegging











- Kva ein lærar må tenkja gjennom

Det er mykje ein må tenkje gjennom før ein skal ha ei undervisnings økt, det veit eg no etter at eg har vore i praksis. (kjem tilbake til dette under i revidert).

Det er 10 teser for god undervisning; og desse bør eg tenkje på heile vegen når eg tenkjer på korleis ein skal planlegja ei økt. Blandt anna metoder, effektivitet, støtte, sammen heng osv.

I skulen er det mykje som skal planleggast ; Ein skal planlegga økt, tema, periode, halvårsplan, årsplan.



Mark(v)is(e) - prinsippa
Motivere
Aktivisere
Konkretisere
Variere
Individalisere
Samarbeide
Evalure

Læraren - den viktigaste faktoren i skulen! Og det ein må huske på er at det alltid må væra ein samanheng mellom lærar - elev - skule (trekant).

Ein del av dette er litt svart for meg nett no, men eg veit at det å planlegje ei økt var ei stor utfordring for meg.. Trur eg vil lære meir neste praksis periode. Då ser ein korleis det er i praksis.



















Revidert 28 april 2008
"Når et opplegg for en læringsøkt, periode e.l. skal planlegges, er det mange spørsmål som reiser seg:
  • Hva er elevene interessert i på det aktuelle området?


  • Hva kan elevenen om dette emnet?


  • Hvilke mål skal elevene arbeide mot?


  • Hvilke arbeidsmåtar bidrar til at elevene kan arbeid aktivt med lærestoffet?


  • Hvordan kan elevene trekkes aktivt med i planleggingsarbeider?


  • Hvordane få fram informasjon om levens læringsutbytte?



Det å tenke over slike spørsmål er kjernen i planleggingen. Uten systematisk planlegging vil ulike sider av arbeidet bare kunne bli ivaretatt ved tilfeldigheter. De spøsmålene som er listet opp ovenfor, handler nettopp om kategotiene i den didatiske relasjonsmodellen: læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læringsaktiviteter og vurdering." (Lyngsnes og Rismark s. 126-127)

Langeland skule hadde sitt eige diamantskjema. Den var ganske lett å bruka, og var kjempe greit å bruka til planlegging. I dag synast eg det er vanskeleg å tenka tilbake korleis det var å planglegga mi første undervisnignsøkt. Eg huske rett og slett ikkje, noko som er litt domt. Visst eg ser tilbake til praksis perioden no i vår, så gjekk planlegginga av seg sjølv. Eg hadde gjort det før, og eg møtte ikkje på nokre problemar. Og sida me jobba 6 studentar i lag, plana vi alle øktene i lag.

Det som var vanskeleg var å finne motivasjon faktoren, men her hadde eg ein øvingslærar som hjelp meg.







1 kommentar:

Aashild Dalen Veivåg sa...

Det er ein sunn innstilling du har til arbeidet - øving gjer meistar!