fredag 1. februar 2008

Motivasjon


Mandag 28.januar (to måndar til eg er 20år) hehe.
Eg må fust og fremst sei at detta var ein rotete dag, eg skjønne ikkje heilt kva me skulle trur eg. Fust blei me delt inn i grupper, eit system eg synast var vanskeleg (rotete) å forstå, trur ikkje ein kunne gjort slik med barn i skulen, gjekk ikkje bra med oss her på høgskulen ein gong. Det heila begynnte me at ingen hadde Imsen boka med seg, og denne dagen kunne vi velgja mellom å lesa sjølv (gruppper) eller ha forelesning.

Åshild var meget snill å kopierte opp til oss, og så gjekk vi i lag to og to, fust leste vi for oss sjølv og så i lag. Eg likte ikkje heilt denne metoden, eg blir berre stressa når eg skal lesa med nokon andre, fordi eg leser meget seint, forda om me skulle skomlesa. Når eg skomleser får eg eigentlig ikkje med meg nokon ting, så det blir til at eg leser nesten alt. Det å gå igjennom stoffet etter på muntleg med ein annan, er ein god måte å lære på synest eg. Så gjekk vi i lag med eit anna par og blei ei fria gruppe, der me laga spørsmål til stoffet. Her blei det rot, fordi dei hadde lest feil.. men men, me fekk nå veta kva dei hadde lest og så lærte jo litt ut av det og.

Alle gruppene la spørsmåla ut på fronter, så kan me lesa stoffet og gjera spørsmåla etter på, det eg sitter igjen med då er at; eg føler at eg brukte veldig mykje tid på litt av stoffet, men eg må jo framleis setta meg inn i resten av stoffet.. Brukte rett og slett for mykje tid på mine sider.

Grunnlager for all motivasjon er kjendler, og det er fria sentrale begrep; Behov (trong for noko), Driv (set i gang handling), Insentiv (utløyser ei handling eller vekkjer eit behov) og Motiv (mål og retning til det ein vil oppnå):
Ein har ytre- og indre motivasjon. Ytre motivasjon er den ein føler som plikt, og det blir brukt ei "gulrot". Indre motivasjon går på at det er kjekt og meiningsfullt.

Læraren si innstilling og forventning til elevane har stor innvirkning på deira faglege utvikling!! Nett denna veka er eg ikkje heilt sikker på kva mine meiningar er omkring dette temaet, men eg håper me skal ha om detta temaet denne mandagen som kjem og.. Alt eg veit i dag er at vi som lærare må motivera elevane til å lukkast, men viktigaste av alt; dei må ha LYST til å lukkast, ikkje føla at dei MÅ.

Revidert 22 april 2008

Motivasjon defineres gjerne som det som forårsaker aktivitet hos individet, det som holder denne aktiviten ved like, og det som gir den mål og meining. Motivajson står derfor helt sentralt når det gjelder å forstå menneskelig atferd. (Imsen 2005, side 375)

Grunnlaget for all motivasjon er følelser. Vi veit alle kva det vil seie å væte glad, lykkelig, trist, sint eller redd. Nokre følelser er gode, andre er vonde. Noen er "følsesmenneske" og har lett for å la følelsene ta overhånd, mens andre er "sidige" og virker som om ingenting påvirker følelsene deres. Eller er det kansje slik at noken rett og slett er flinkere til å skjule følelsene sine enn andre? (Imsen 2005, side 377)

Indre motivasjon er når ein person vil noe av egen vilje, for eksempel når et barn har behov for å leke eller en baby vil lære å gå. Man gjør noe fordi man har interesse for temaet, og har en god følelse når man holder på med det, eller har mestret det. Man merker det godt på barn i skolen at de har en indre motivasjon dersom de for eksempel spør: ”Er timen over allerede?” når skuleklokka ringer.

Ytre motivasjon er motpolen til indre motivasjon, og er når man gjør noe for å for eksempel få en belønning eller for å unngå en straff. Eksempel på dette er når en mor sier til barnet sitt at han skal få en sjokolade til tegnefilmen dersom han spiser opp middagen sin, når en elev jobber veldig hardt på skolen for å få gode karakterer slik at han kan komme inn på ett godt studie senere eller når et barn gjør oppgaver i huset pga at dersom han ikke gjør det, får han trøbbel. (Imsen, 2005, s. 382)

At ein kan motivera, er ein sjølv sakt ting i lærar yrket meiner eg. Skal ein undervise og hjelpe elevane til meir kunnskap MÅ ein motivera elevane på vegen. Og nokre elevar treng meir motivasjon enn andre. Eg veit sjølv at ein treng motivasjon i kvardagen, og spesielt dei dagen der du er kansje litt trøtt og sletten, og vil helst ikkje ut av senga. Eg veit at det som motiverer meg slike dagar, er at på skulen har eg gode venner rundt meg og eit godt lærings miljø.

Det er vi som lærare som skaper miljøet i klasseromet, og motivasjon er ein faktor som vil spela ei stor rolle. Elevane treng motivasjon til å læra noko på eigehand. Ein lærar kan ikkje gi vekk motivasjon, men skapa motivasjon i klasseromet. Slik at eleven sjølv går inn i seg sjølv å finner motivasjon.

"Ein kan ikkje motivera ein elev til å gjera eit arbeid, visst ein ikkje sjølv er motivert"

5 kommentarer:

Aashild Dalen Veivåg sa...

Skal tru om læraren sine forventningar til lærarstudentar må reduserast? Sjå også modellen for moglege måtar å tolka årsaker til suksess og nederlag på.

Franny Maria sa...

Eg veit ikkje om forventningane til studentane må reduserast, men er kansje greit at me får ei melding på fronter at det er viktig å ta med Imsen.

Har set på modellen; og det eg såg mest på var forsjellen mellom gutar og jenter. Det kom ikkje som eit sjokk at det var slik. Eg kjem til å skrive om dette i bloggen min frå 4 februar.

Elisabeth sa...

Jeg er litt enig med deg at det var litt kaos i starten på dagen. Etter som vi kom i gang syntes jeg at det gikk greit.
Jeg synes at det er viktig at vi får prøvd oss ut med å jobbe på ulike måter i grupper, dermed kan vi enten finne en veldig god måte og jobbe på, men også finne ut hvordan det ikke er bra å jobbe. Dette er svært individuelt, det kommer litt an på hvordan man er vant til å jobbe.

Bare en liten ekstra kommentar til deg er at jeg synes at du skriver litt for mye dialekt..? Ellers eer teksten veldig bra:)

Franny Maria sa...

ja, eg skriver alt for mykje dialekt, skal jobbe med det vidare!

Elisabeth sa...

Flott! Du gjør en god jobb, stå på slik videre:)