
- to sider av same sak.
Det må vera eit tillitsforhold mellom den som vert veileda og den som veileder. Eg synest ikkje vegleiar, rettleiar og vegvisar sa det sama som veileder) Rettleiar er vel det ordet eg ville ha brukte, sida eg skriv nynorsk, men eg følte ikkje det seier da same.
Ein rettleiar sine oppgåver er:
Å vere utfroskande saman med den som vert veileda
Å stilla dei gode spørsmåla
Å gje råd
Å korrigera
Når eg høyrer ordet rettleiar tenker eg på ein som visser ein elev på rett vei. Vurdering er viktig fordi: det fremje motivasjon, læring og utvikling. Elev og foreldre kan sjå måloppnåing. Skulen/arb.gjevar kan sjå om ein personar har oppbådd kompetanse.
Du har vurdering på fleire nivå:
Internasjone testar, nasjonle prøvar.
Intern/ekstern skulevurdering, resultat på vitnemål og kompetanskebevis
Kartleggingsprøvar, vurdering av ulike aktivitetar
Kompetanse i vurdering er ein føresetnad for god tilpassa opplæring. Ein må kjenne elever for å kunne gjera ei vurdering at heile persone. Det er viktig å ha eit posetivt fokus!
Ulike vurderimg gjennom skule året, men på eksamen skal ingen ha fordelar. Elevane må forstår korleis dei ligger ann i faga, slik at hoppet til ungdomsskulen ikkje blir for stort. Det blir derfor viktig at skulane vurderar likt og at vurderingane blir følgt opp.
God og konstruktiv tibakemelding = munnleg
* Gi tilbakemeling til den det gjelder
* Sammanlign ikkje med andre
* Kritiser ikkje når det er andre tilstede
* Pek på det som kan forandres
* Ta opp en sak om gangen
* Unngå ord som "ALLTID" og "ALDRI"
* Ikkje gjenta deg sjølv
* Ikkje bruk ironi - vær saklig
* Vis empati
* Gi ros der det er grunnlag for det
* Ikkje brukt ordet men
Elevar som frå tilpassa opplæring innan skulen sine ordinære rammer, skal vurderast formelt på linje med alle andre elevar. Det er ikkje høve til å gje eleven ein såkalla "pedagogisk karakter" p.g.a god innsats.
Vurdering er utroleg viktig, men då er er oppfølging lika viktig. Vurdering er med på å motvivera elevane. Bruk derfor alltid godt tid på ei vurdering.
Det må vera eit tillitsforhold mellom den som vert veileda og den som veileder. Eg synest ikkje vegleiar, rettleiar og vegvisar sa det sama som veileder) Rettleiar er vel det ordet eg ville ha brukte, sida eg skriv nynorsk, men eg følte ikkje det seier da same.
Ein rettleiar sine oppgåver er:
Å vere utfroskande saman med den som vert veileda
Å stilla dei gode spørsmåla
Å gje råd
Å korrigera
Når eg høyrer ordet rettleiar tenker eg på ein som visser ein elev på rett vei. Vurdering er viktig fordi: det fremje motivasjon, læring og utvikling. Elev og foreldre kan sjå måloppnåing. Skulen/arb.gjevar kan sjå om ein personar har oppbådd kompetanse.
Du har vurdering på fleire nivå:
Internasjone testar, nasjonle prøvar.
Intern/ekstern skulevurdering, resultat på vitnemål og kompetanskebevis
Kartleggingsprøvar, vurdering av ulike aktivitetar
Kompetanse i vurdering er ein føresetnad for god tilpassa opplæring. Ein må kjenne elever for å kunne gjera ei vurdering at heile persone. Det er viktig å ha eit posetivt fokus!
Ulike vurderimg gjennom skule året, men på eksamen skal ingen ha fordelar. Elevane må forstår korleis dei ligger ann i faga, slik at hoppet til ungdomsskulen ikkje blir for stort. Det blir derfor viktig at skulane vurderar likt og at vurderingane blir følgt opp.
God og konstruktiv tibakemelding = munnleg
* Gi tilbakemeling til den det gjelder
* Sammanlign ikkje med andre
* Kritiser ikkje når det er andre tilstede
* Pek på det som kan forandres
* Ta opp en sak om gangen
* Unngå ord som "ALLTID" og "ALDRI"
* Ikkje gjenta deg sjølv
* Ikkje bruk ironi - vær saklig
* Vis empati
* Gi ros der det er grunnlag for det
* Ikkje brukt ordet men
Elevar som frå tilpassa opplæring innan skulen sine ordinære rammer, skal vurderast formelt på linje med alle andre elevar. Det er ikkje høve til å gje eleven ein såkalla "pedagogisk karakter" p.g.a god innsats.
Vurdering er utroleg viktig, men då er er oppfølging lika viktig. Vurdering er med på å motvivera elevane. Bruk derfor alltid godt tid på ei vurdering.
Revidert 28 spril 2008
Ein har to typar vurdering, summativ- og formativ vurdering. Formativ vurdering er dei tilbakemeldingane eleven får gjennom heile året, og skal gje grunnlag for forbetring i faga.
Summativ vurdering er vurdering av elevens kompetansenivå etter året er omme (karakterbok).
5 kommentarer:
Hei Franny.
Veiledning og vurdering er som du skriver to sider av samme sak. Du har fått fram hvorfor dette er viktig, og hvordan det kan skje. Hva tror du kan være utfordrende med veiledning og vurdering?
Fikk du noe ut av oppgaven vi fikk til slutt?
Maria
Hei:)
Det er trur kan væra utfordrane med veiledning, sei du har ein klasse på 30 elever, og du skal veileda alle på den måten dei treng. Og når det gjelder vurdering, trur eg det blir vanskeleg å ta på seg "nye" auge kvar gong ein ser over eit arbeid ein elev har gjort, lett for å gi trøste karakter eller bli for streng.
Eg synest oppgåva var grei, me kunne fått fleire slike oppgåver.
Hei hei=)
Du har fått med deg mykje bra frå desse timane. Kva trur du er den beste forma for vurdering? Summativ eller formativ?
Cathrine
Hei Cathrine :)
Kva eg trur den beste form for vurdering, er formativ. Fordi den er ei form for veileding som går ovre tid, mens summativ vurdering berre gir ein karakter/bokstav som seier kva du kan.
Legg inn en kommentar