søndag 30. mars 2008

Yrkesetisk seminar


Onsdag 26 mars starta me dagen med eit par førelesningar, dei gidde insikt i kva me skulle jobba med desse 3 dagane. Eg glede meg til detta temaet, det høyrtes spennande ut. Me blei delt inn i grupper, eg kom på gruppa med Anna Kristin og Maria. Me 3 starta med å laga dei 10 bod. Me fant fort ut korleis me ville at dei etiske bud for ein lærar skulle sjå ut. Men det tok si tid å formulere dei på best måte.
Slik blei våre bud:

1. En lærer må ha evne til å se hver enkelt elev.
2. En lærer skal være et godt forbilde for elevene.
3. En lærer må ha evne til å motivere og engasjere elevene.
4. En lærer må prioritere elevene framfor undervisningen når det er nødvendig.
5. En lærer må kunne samarbeide med foreldre/foresatte.
6. En lærer må holde taushetsplikten sin.
7. En lærer har meldeplikt dersom det er mistanke om alvorlig omsorgssvikt eller mishandling av en elev.
8. En lærer må kunne samarbeide med kollegaene sine.
9. En lærer må ha selvinnsikt.
10. En lærer må kjenne til gjeldende læreplaner og lovverk som omfatter lærerrollen.


Torsdag 27 møtes me på skulen halv 9 og starta arbeidet på casane. Me starta på case 4, som nok var den som tok lengs tid. Her var det veldig mykje informasjon, og det var veldig mange personar inn i bilete. Men faktisk så var me alle 3 einge i korleis me ville ha løyst ein slik situasjon. Dei tre andre casane tok ikkje så lang tid, det var litt mindre informasjon på dei, men på alle casane var me alltid enige om korleis me ville ha løyst problemet. Eg seier ikkje noko om dei dei ulike casane, sida alle av oss har lest dei og jobba med dei.

Eg har lært utroleg mykje desse 3 dagane, det har vore 3 lærerike og kjekke dagar. Og det å jobba på denne måten har og vore kjekt. Det å sitta i lag og kunne snakka, gjere at ein får fram mange ulike syns punkt, og me har alltid litt ulike syn på ting. Men det å høyra andre sine syns punkt gjere at du lærar kansje endo meire (føler vertfall eg).
Og med ei slik samling på fredagen gjorde det enda betre, det blei diskusjonar. Og eg fekk sjå enda fleire syns punkt. Og lærte masse til eg skal skriva oppgåva i Krl.

Eg veit ikkje heilt kva meir eg skal sei om desse dagane, håper me får jobba slik fleire gongar :)

Revidert 22 april 2008.

§ 15-3. Opplysningsplikt til barneverntenesta
Personalet i skolar etter denne lova skal i arbeidet sitt vere på vakt overfor forhold som kan føre til tiltak frå barneverntenesta.
Utan hinder av teieplikta skal personalet av eige tiltak gi opplysningar til barneverntenesta når det er grunn til å tru at eit barn blir mishandla i heimen eller når det ligg føre andre former for alvorleg omsorgssvikt, jf. §§ 4-10 til 4-12 i lov 17. juli 1992 nr. 100 om barneverntenester, eller når eit barn har vist vedvarande alvorlege åtferdsvanskar, jf. § 4-24 i den same lova. Også etter pålegg frå dei organa som er ansvarlege for å gjennomføre lov 17. juli 1992 nr. 100 om barneverntenester, skal personalet gi slike opplysningar.

§ 15-4. Opplysningsplikta til sosialtenesta
Personalet i skolar etter denne lova skal i klientsaker gi råd og rettleiing til sosialtenesta. Personalet skal vere på vakt overfor forhold som bør føre til tiltak frå sosialtenesta, og skal av eige tiltak gi sosialtenesta opplysningar om slike forhold. Av eige tiltak kan opplysningar berre givast med samtykke frå eleven, eventuelt frå foreldra, eller så langt opplysningane elles kan givast utan hinder av teieplikta.

Me som lærare må væra klar over kva som står i opplæringslova om opplysningsplikt. Og sette oss inn i kva lova seier og kva det vil seie i praksis.

§ 2. Skikkethetsvurdering/definisjon
Løpende skikkethetsvurdering av alle studenter skal foregå gjennom hele studiet og skal inngå i en helhetsvurdering av studentens faglige og personlige forutsetninger for å kunne fungere som lærer eller som helse- eller sosialpersonell. En student som utgjør en mulig fare for barnehagebarns og elevers eller pasienters, klienters og brukeres liv, fysiske og psykiske helse, rettigheter og sikkerhet, er ikke skikket for yrket

§ 3. Vurderingskriterier for lærerutdanningene
a) studenten viser manglende vilje eller evne til omsorg og til å lede læringsprosesser for barn og unge i samsvar med mål og retningslinjer for barnehagens og skolens virksomhet.

b) studenten viser manglende vilje eller evne til å ha oversikt over hva som foregår i en barnegruppe eller klasse og ut fra dette skape et miljø som tar hensyn til barn og unges sikkerhet og deres psykiske og fysiske helse.

c) studenten unnlater å ta ansvar som rollemodell for barn og unge i samsvar med mål og retningslinjer for barnehagens og skolens virksomhet.

d) studenten viser manglende vilje eller evne til å kommunisere og samarbeide med barn, unge og voksne.

e) studenten har problemer av en slik art at han/hun fungerer svært dårlig i forhold til sine omgivelser.

f) studenten viser for liten grad av selvinnsikt i forbindelse med oppgaver i lærerstudiet og kommende yrkesrolle.

g) studenten viser manglende vilje eller evne til å endre uakseptabel adferd i samsvar med veiledning.

Eg synest at det er bra at det er ei slik vurdering rundt oss studentar, og det er ein grunn til det og; me skal jo bli lærar. Etter desse dagane har me fått blit kjendt med desse lovene, og når ein tenker på meldeplikt, så er det ganske viktig at ein skjønner kva ein skal melda i frå om. Og huska at: det er barnas beste du skal tenke på!

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Hei hei=)
Det var nokre gode yrkesetiske bod dykk hadde laga. Syns du det var vanskeleg å arrangere dei forskjellige boda? Dette hadde me litt problemer med! Alle var jo så viktige på sin måte! Eg er einige med deg i at dette er ein arbeidsmåte som eg vonar me får oppleva meir av. Eg fekk i alle fall mykje lærdom ut av dette seminaret! Fekk du?

Cathrine frå A1b

Franny Maria sa...

Heisann Cathrine.
Nei, eg syns ikkje det var noko vanskeleg, kom liksom av seg sjølv. Me diskutere litt rundt dei i lag, men blei fort enige i korleis me skulle ha dei.
Ja, eg lærte utroleg mykje desse dagane, det å diskutera og så framføra det. Det at eg fekk sjå utroleg mange sider av ei sak, og høyra korleis andre hadde tenkt.